اخبار روز جهان و ايران اخبار روز جهان و ايران .

اخبار روز جهان و ايران

تمرينات شگفت‌انگيز غول كشتي ايران براي المپيك

تصاويري عجيب از تمرينات سخت و طاقت‌فرساي امين ميرزازاده منتشر شده است.

امين ميرزازاده ستاره تيم ملي كشتي فرنگي ايران و يكي از شانس‌هاي كسب مدال در المپيك ۲۰۲۴ اين‌روزها تمرينات سخت خود را دنبال مي كند تا براي رويارويي با ميخايين لوپز، كشتي‌گير افسانه‌اي كوبا و قهرمان ۴ دوره اخير المپيك آماده شود.

به گزارش خبرورشي، اين تصوير روز يكشنبه در تمرين هوازي بازي انفجار رويال تيم ملي كشتي فرنگي در اطراف درياچه آزادي گرفته شده است كه او يكي ديگر كشتي گيران سنگين وزن را بر دوش گرفته و از مسيري ناهموار عبور مي كند تا آمادگي بدني خود را بالا ببرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۲۷:۴۷ توسط:پدرام سهرابي موضوع: نظرات (0)

هواي تهران در وضعيت قابل قبول قرار دارد

بر اساس اعلام شركت كنترل كيفيت هواي تهران، ميانگين كيفيت هواي پايتخت هم‌اكنون (۲۶ ارديبهشت ماه) در شرايط قابل قبول است.

آلاينده شاخص هواي پايتخت طي ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق كمتر از ۲.۵ميكرون» با ميانگين ۶۶ بود و كيفيت هواي پايتخت در شرايط قابل قبول قرار داشت. آلاينده شاخص هم‌اكنون «ذرات معلق كمتر از ۲.۵ميكرون» با ميانگين ۶۷ و كيفيت هوا در وضعيت قابل قبول است.

گفتني است كه شاخص كيفيت هوا (AQI) به پنج دسته اصلي سايت پيش بيني ورزشي تقسيم‌بندي مي‌شود. بر اساس اين تقسيم‌بندي از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاك»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول يا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم براي گروه‌هاي حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسيار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرايط كيفي هوا «خطرناك» است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۱۴:۱۰ توسط:پدرام سهرابي موضوع: نظرات (0)

احتمال طغيان رودخانه‌ها در ۴ منطقه كشور

سخنگوي صنعت آب با اشاره به صدور هشدار هواشناسي مبني بر احتمال وقوع بارش‌هاي رگباري شديد و طغيان رودخانه‌ها در استان‌هاي غرب، جنوب‌غرب، فلات مركزي و شرق كشور گفت: در تعطيلات پيش رو، مردم از نزديك شدن و اتراق در بستر و حاشيه رودخانه‌ها اجتناب كنند.
فيروز قاسم‌زاده سخنگوي صنعت آب، اظهار داشت: با توجه به هشدارهاي هواشناسي صادره در خصوص فعاليت سامانه بارشي در سطح اغلب استان‌هاي كشور از روز سه‌شنبه 11 ارديبهشت تا جمعه 14 ارديبهشت، احتمال وقوع بارش‌هاي رگباري شديد و طغيان رودخانه‌ها وجود دارد.

وي افزود: براين اساس، ضروري است از حضور و فعاليت در بستر و حاشيه رودخانه‌هاي استان‌هاي غرب، جنوب‌غرب، فلات مركزي و شرق كشور اجتناب شود.

سخنگوي صنعت آب كشور بيان داشت: مناطق تحت پوشش سامانه بارشي سايت شرط بندي نتايج فوتبال موضوع هشدارهاي هواشناسي اخير به‌طور عمده عبارتند از استان‌هاي فارس، خوزستان، بوشهر، ايلام، لرستان، كرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، كرمانشاه، كردستان، آذربايجان‌غربي، آذربايجان‌شرقي، اصفهان، يزد و خراسان جنوبي است.

وي خاطرنشان كرد: البته احتمال فعاليت سامانه در استان‌هاي همدان، مركزي، زنجان، قزوين، البرز، تهران، خراسان رضوي، سيستان و بلوچستان، اردبيل، گيلان، مازندران و قم نيز وجود دارد و با توجه به ماهيت رگباري بارش‌هاي بهاره، احتمال طغيان رودخانه‌ها وجود دارد.

قاسم‌زاده تأكيد كرد: با توجه به تقارن ايام بارشي با تعطيلات پيش‌رو و احتمال مسافرت هموطنان عزيز در سطح كشور، لذا توجه ويژه به هشدارهاي سازمان هواشناسي كشور و رصد وضعيت بارشي مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشيه رودخانه‌ها ضروري است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۰۶:۳۲ توسط:پدرام سهرابي موضوع: نظرات (0)

كلاهبرداري ميلياردي دستگير شد، فعاليت دو زن در اين باند كلاهبرداري

سردار حسن مفخمي شهرستاني فرمانده انتظامي مازندران گفت: در پي كسب خبري مبني بر فعاليت باند حرفه‌اي كلاهبرداري در برخي شهرستان‌هاي غرب مازندران، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت.

او با اشاره به تحقيقات گسترده و اقدامات فني و اطلاعاتي پليس آگاهي، افزود: متهمان اصلي اين پرونده كه دو خواهر حدودا ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردي حدودا ۳۷ ساله كه به عنوان مباشر و محافظ شخصي دانلود سايت پيش بيني با متهمان همكاري داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمايه گزار در بخش‌هاي صنعتي و توليدي با صدور چك‌هاي بلامحل اقدام به خريد و فروش زمين و محصولات توليدي و صنعتي آنان مي‌كردند.

سردار مفخمي گفت: اين افراد كه فعاليت مجرمانه آنان اغلب در استان‌هاي تهران، البرز و مازندران به ثبت رسيده، بيش از ۲ هزار ميليارد ريال از اين طريق كلاهبرداري كردند.

فرمانده انتظامي مازندران افزود: با شناسايي مخفيگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگي قضائي هر سه متهم اين پرونده در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه دستگير شدند و پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۵۲:۰۷ توسط:پدرام سهرابي موضوع: نظرات (0)

كاهش ساعت كاري كارمندان توسط مجلس ايران، اما شامل زنان نمي‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با پيشنهاد كاهش ساعت كاركنان زن دستگاه‌هاي اجرايي به ۲۰ ساعت در هفته مخالفت كردند.

حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي در جلسه روز سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جريان رسيدگي به جزئيات لايحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مديريت خدمات كشوري موسوم به افزايش تعطيلي آخر هفته به ارائه پيشنهاد اصلاح جزئي در اين لايحه پرداخت و گفت: در تبصره يك اين لايحه آمده است كه «كارمندان مي‌توانند با موافقت دستگاه اجرائي ساعات كار خود را تا يك چهارم ساعت كار روزانه حداكثر ۱۰ ساعت در هفته تقليل دهند و اين موضوع با درخواست خود كارمندان و با موافقت دستگاه اجرايي است و البته با توجه به داوطلبانه بودن اين موضوع، در ميزان حقوق و دستمزد نيز تاثير گذار است» بنده در راستاي حمايت از خانواده و جواني جمعيت و با موافقت برخي از نمايندگان زن مجلس پيشنهاد مي‌دهم كه اين حكم در خصوص كارمندان زن متأهل به يك دوم و حداكثر ۲۰ ساعت تبديل شود و اين افراد بتوانند در شرايط خاص و در مواردي كه احساس مي‌كنند براي حضور در خانه و رسيدگي به فرزندان نياز دارند، با حفظ كارمندي خود، در يك دوره‌اي درخواست كنند كه حدود ۲۰ ساعت اجازه داشته باشند در اداره و محل كار خود حاضر نشوند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: ما همان مبنا و فلسفه‌اي كه براي همه كارمندان در نظر گرفته شده است را براي كارمندان زن در نظر گرفتيم كه تسهيل و تكريمي نسبت به آنها و در جهت حمايت از خانواده و فرزندآوري و جواني جمعيت است.

محسن زنگنه نماينده تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با اين پيشنهاد تاكيد كرد: از دوستان عزيز مي‌خواهم كه نسبت به اصل ماده راي ندهند. اولا اين كاهش ساعات كاري با توجه به اينكه پيشنهاد دولت ۴۲.۵ ساعت است و ما به ۴۰ ساعت كاهش داديم، بار مالي دارد و بخش خصوصي به شدت مخالف اين پيشنهاد است؛ يعني در سال جهش توليد در حال افزايش هزينه‌هاي بخش خصوصي هستيم؛ اين قانون دقيقاً مخالف شعار سال است و تمام توليد كنندگان و كارآفرينان با بخش‌هايي از آن مخالفند.

وي درباره تاكيد اين طرح بر تعطيلي شنبه نيز گفت: در نظام سنتي و فرهنگي ما ايرانيان پنجشنبه را چه بخواهيد چه نخواهيد برخي از خانواده‌ها به مسائل دروني خود اختصاص مي‌دهند. در صورت تعطيلي شنبه‌ها، عملاً تعطيلات آخر هفته به ۴ روز افزايش مي‌يابد. بايد از اين امور با مردم مشورت كنيم و اجاره دهيم در فضاي رسانه مردم در اين باره نظر خود را ارائه دهند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه «كليات اين طرح آفات فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي در جامعه دارد»، افزود: درباره پيشنهاد آقاي ميرتاج‌الديني معتقدم كه اين پيشنهاد خيلي بدتر است سايت شرط بندي بازي پاسور چراكه گفته شده است كه زنان متاهل تا ۲۰ ساعت در هفته كار نكنند در حالي كه با اين طرح كه فكر مي‌شود به نفع خانم‌ها است همان بكارگيري آن‌ها در ادارات نفي مي‌شود.

به گزارش ايسنا، محمدرضا صباغيان نماينده مردم اردكان در مجلس در موافقت با پيشنهاد ميرتاج‌الديني با بيان اينكه «كانون آرامش در خانواده زن است اما به مرور به دليل حقوق و مشكلات اقتصادي زنان نيز مجبور شدند كه مشغول به كار شوند»، اظهار كرد: متأسفانه امروز بيشترين آسيب‌هاي اجتماعي موجود اعم از اعتياد و طلاق و مشكلات ديگر به اين دليل است كه زن مجبور است همراه با مرد از صبح تا پايان روز مشغول به كار شود. ما بجاي حل كردن مشكلات اقتصادي جامعه زمان را بكار گرفته‌ايم در اين شرايط موضوع تربيت فرزندان چه مي‌شود؟

وي گفت: امروز يكي از مصيبت‌هايي كه بر جامعه حاكم است اين است كه زنان را از وظيفه اصلي‌شان كه در روايات و احاديث و قرآن وجود دارد با عناوين و دلايل مختلف جدا كرديم. بنابراين پيشنهاد ميرتاج‌الديني هم باعث مي‌شود كه زن مشغول به كار باشد، هم در جامعه باشد و هم بيمه داشته باشد و هم وقت كمتري را كار كند. با كاهش ساعت كاري زنان چندين هدف همزمان محقق مي‌شود؛ هم مشكلات اقتصادي گاها حل مي‌شود و هم اينكه كانون خانواده و تربيت فرزند مورد حمله قرار نمي‌گيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۴۶:۰۰ توسط:پدرام سهرابي موضوع: نظرات (0)

تحريم‌هاي خصمانه استراليا عليه چند فرد و نهاد ايراني

وزارت خارجه استراليا از وضع تحريم‌هاي تازه عليه برنامه موشكي و پهپادي ايران خبر داد و اعلام كرد پنج فرد و سه نهاد ايراني را به فهرست تحريم‌هاي خود اضافه كرده است.

بر اساس اين بيانيه، امير سرتيپ «محمدرضا آشتياني» وزير دفاع ايران و سردار سرتيپ «اسماعيل قاآني» فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست افراد تحريم‌شده قرار دارند.

استراليا در اين دور تحريم‌ها در مجموع پنج فرد و سه نهاد مرتبط با برنامه موشكي و پهپادي ايران را تحريم كرد و اين بار قدرت نظامي ايران را «عامل بي‌ثباتي منطقه» عنوان كرد.

اين اقدام خصمانه دولت استراليا كه نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سايت بازي حكم را هم شامل مي‌شود، در مجموع تحريم‌هاي اين كشور عليه ايران را به ۹۰ فرد و ۱۰۰ سازمان مي‌رساند.

در بيانيه وزارت خارجه استراليا آمده است: «اين اقدام در پيروي از تحريم‌هايي است كه شركاي ما در هفته‌هاي اخير در واكنش به حمله پهپادي و موشكي بي‌سابقه ايران به اسرائيل وضع كردند.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۳۹:۲۹ توسط:پدرام سهرابي موضوع: نظرات (0)

مرگ مشكوك شهردار شيراز و اطلاعات جديد از دادستاني اين شهر

افشين محمدي‌دره‌شوري درباره اخرين وضعيت پرونده فوت شهردار منطقه 5 شيراز با بيان اينكه عليرغم فرضيات اوليه مبني بر وجود درگيري و احتمال قتل، كشفيات جديد موضوع وقوع جنايت را منتفي كرده است، اظهار داشت: تجميع ديدگاه كارآگاهان،كارشناسان و معاينات پزشكي قانوني و كالبد گشايي جسد و بازجويي هاي دقيق از مظنون پرونده و بررسي محل وقوع حادثه طي دفعات مختلف، فرضيه اوليه مطرح شده مبني بر قتل مرحوم مسعودي را منتفي كرده است.

وي با اشاره به اينكه از لحظه دريافت گزارش به همراه بازپرس ويژه در صحنه حضور داشته و بر تحقيقات نظارت كرده است اظهار داشت: در لحظه ورود به منزل مرحوم مسعودي ، به هم ريختگي برخي اشياء در منزل و خصوصا افتادن گلدان بزرگ و سنگين وزن كنار پنجره سالن و مشاهده جراحتي كه با شئي احتمالا برنده وارد بدن سايت بازي پوپ مرحوم شده بود فرضيه وقوع درگيري و ارتكاب جنايت را به ذهن متبادر مي ساخت ؛ وليكن پس از معاينات دقيق پزشكي قانوني مشخص گرديد كه علت فوت مرحوم مسعودي ورود جسمي آهني و سخت از پهلوي راست داخل بدن بوده كه جراحتي عميق به طول تقريبي 47 سانتيمتر و قطر تقريبي يك سانتيمتر به سمت بالا ايجاد كرده و تطبيق اين موضوع با آثار ايجاد له شدگي اطراف جراحت داخل بدن مرحوم ، نشان داد اين وسيله ميلگرد آهني بوده كه در گلدان بزرگ به عنوان نگهدارنده ساقه گل در منزل مرحوم بوده است.

معاون دادستان شيراز ادامه داد: با بررسي ميداني و تخصصي محل كشف جسد و يافتن آثار شكستگي تزيينات پرده در بالاي گلدان و همچنين آثار به جا مانده خون مرحوم روي ميلگرد فرو رفته در گلدان كه به منظور نگهدارنده ساقه گل استفاده مي شد؛ جزييات بيشتر احراز و هويدا شد.

محمدي‌دره‌شوري به تطبيق توالي و زمانبندي وقوع حادثه با تماس هاي تلفني مظنون قتل با مركز اورژانس و پليس اشاره كرد و افزود: گفته هاي مظنون پرونده نيز نظريه وقوع قتل را رد كرده و وقوع حادثه پرت شدن متوفي از لبه گلدان و فرو رفتن ميلگرد نگهدارنده گل در بدن وي را تقويت مي كند.

وي در پايان خاطر نشان كرد با توجه به حساسيت موضوع در دور روز اخير ، بازپرس ويژه و پزشكي قانوني و كارآگاهان آگاهي استان بدون توقف كليه جوانب را با جزييات بررسي كرده و نظرات كارشناسي خود را در كوتاهترين زمان به مقام قضايي اعلام كرده اند و با تطبيق خون مكشوفه روي ميلگرد گلدان با خون مرحوم و آزمايشات دي ان اي و اقدامات فني و تخصصي و همچنين تكميل بررسي هاي قضايي و پليسي و اطلاعاتي و جمع بندي نتايج توسط بازپرس ويژه ، نتايج قطعي متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنيم، روز 23 ارديبهشت ماه حوالي ساعت 14:35 خبر مرگ مشكوك شهردار منطقه 5 شيراز رسانه اي شد كه فرضيات اوليه با لحاظ دلايل موجود در صحنه ، دلالت بر وجود درگيري و ارتكاب جنايت داشت كه پس از بررسي هاي دقيق تر و علمي و تخصصي و بررسي نتايج معاينات تكميلي پزشكي قانوني مشخص شد موضوع فوت مشكوك مسعودي شهردار منطقه 5 شيراز احتمالا حادثه و يك اتفاق غير جنايي بوده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۳۳:۴۴ توسط:پدرام سهرابي موضوع: نظرات (0)

تحريم جديد عليه فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران ايران

نام محمدرضا آشتياني وزير دفاع و اسماعيل قاآني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در ليست جديد تحريم ها ديده مي شود.

تحريم‌هاي اروپا، استراليا و آمريكا عليه ايران همچنان ادامه دارد. در جديدترين تحريم عليه ايران، پني وونگ وزير خارجه استراليا روز گذشته، سه‌شنبه با اشاره به اينكه ۵ شخص و ۳ نهاد ايراني تحريم شده‌اند، نام محمدرضا آشتياني وزير دفاع و اسماعيل قاآني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را در فهرست افراد تحريم شده اعلام كرد.

همچنين امير حاتمي وزير دفاع سابق، مهدي گوگردچيان سايت شرط بندي رولت مدير عامل شركت صنايع هواپيماسازي ايران و غلامعلي رشيد فرمانده قرارگاه مركزي خاتم‌الانبيا نيز در فهرست اين تحريم‌ها هستند.

استراليا نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شركت طراحي و ساخت موتور هواپيما و يك شركت فناوري ارتباطات ايراني نيز تحريم كرده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۱۸:۳۸ توسط:پدرام سهرابي موضوع: نظرات (0)

تفاهم‌نامه جهاد نصر و جهاد تحقيقات براي تجاري‌سازي دستاوردهاي بخش كشاورزي امضا شد

تفاهم‌نامه همكاري مشترك بين موسسه‌هاي جهاد نصر و جهاد تحقيقات، در تجاري‌سازي نتايج تحقيقات و دستاوردها و همچنين مشاركت در فعاليت‌هاي تجاري و بازرگاني مرتبط با حوزه فعاليت امضا شد.

تفاهم‌نامه همكاري‌هاي مشترك در تجاري‌سازي نتايج تحقيقات و دستاوردها و همچنين مشاركت در فعاليت‌هاي تجاري و بازرگاني مرتبط با حوزه فعاليت طرفين به امضاي رضا عظيمي رئيس هيات مديره و مديرعامل موسسه جهاد نصر، علي‌اكبر غيرتي رئيس هيات مديره و مديرعامل موسسه جهاد تحقيقات و عليرضا پرستار عضو هيات مديره موسسه جهاد تحقيقات رسيد.

از مفاد اين تفاهم‌نامه مي‌توان سايت بازي انفجار 2 به ارائه خدمات مشاوره‌اي فني - تخصصي در تمام حوزه‌هاي مرتبط با كشاورزي و زيرمجموعه‌هاي آن، اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي - كاربردي مورد نياز تا مرحله تبيين دانش فني و تربيت نيروي انساني متخصص در قالب دوره‌ها و كارگاه‌هاي تخصصي نام برد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۰۸:۴۱ توسط:پدرام سهرابي موضوع: نظرات (0)

طلا در بازار نيمه تعطيل صعودي شده است

به گزارش شبكه اطلاع‌رساني طلا و ارز به نقل از «اف‌ايكس استريت» با سردشدن بازار كار ايالات متحده كه منجر به تضعيف دلار آمريكا و كاهش بازدهي خزانه‌داري شد، طلا افزايش يافت و در واقع، جذاب‌تر شد.

گفتني است تنش‌هاي ژئوپليتيكي و تعرفه‌هاي تجاري جديد ايالات متحده بر چين، كه تقاضاي پناهگاه امن را افزايش داده است، از روند صعودي حمايت بيشتري را دريافت مي‌كند. با توجه به اين عوامل، قيمت طلا در معاملات روز جمعه آسيا افزايش يافت، به طوري كه طلا نقطه‌اي 0.3 درصد و معاملات آتي 0.9 درصد رشد كرد.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، سرمايه‌گذاران انتظار كاهش احتمالي نرخ بهره در ايالات متحده را با احتمال 50 درصد در ماه سپتامبر در نظر گرفتند. بنابراين، طلا آماده است تا زنجيره‌ي باخت اخير خود را بشكند و اولين هفته‌ي مثبت خود را پس از اصلاح سه هفته‌اي تضمين كند.

اين حركت قيمت نشان‌دهنده‌ي يك سرمايه‌گذاري پايدار در بحبوحه‌ي عدم قطعيت‌هاي جهاني است.

چشم‌انداز و هدف بلندمدت طلا
به گفته‌ي اغلب تحليلگران، چشم‌انداز بلندمدت طلا به طور چشمگيري صعودي باقي مي‌ماند و همانطور كه قبلاً صحبت شد، پيش‌بيني‌ها سطح 3000 دلار را هدف قرار مي‌دهند. قيمت طلا در اين الگوي نوساني معامله مي‌شود كه نشان‌دهنده‌ي روند صعودي مستمر است.

علاوه بر اين، يك مرحله‌ي تثبيت طولاني‌مدت قابل توجه از سال 2020 تا 2023 باعث شكل گيري سر و شانه معكوس در نمودارها شده است. اين الگوها چشم‌انداز صعودي قوي قيمت را منعكس مي‌كنند.

آنچه مسلم است خروج از اين الگو، از طريق محور بلندمدت و خط گردن در 2075 دلار، چشم‌انداز صعودي را بيشتر تقويت مي‌كند. اين شكست نه‌تنها حكايت از ناآگاهي سايت شرط بندي سنگ كاغذ قيچي از اصلاحات جزئي فصلي دارد، بلكه نشانه‌ي تداوم رالي طلاست.

در چشم‌انداز ژئوپليتيكي، تنش‌هاي ادامه‌دار، به ويژه در خاورميانه، نقش مهمي در حمايت از تقاضاي طلا به عنوان پناهگاه امن ايفا كرده است. از آنجا كه سرمايه گذاران در ميان بي‌ثباتي جهاني، به طور فزاينده‌اي به اين فلز روي مي‌آورند، چنين سناريويي از منظر بالاتر، به منزله‌ي حمايت از قيمت طلاست.

در صورت هرگونه اصلاح عميق، شكستن محور 2075 دلاري، اين سطح را به عنوان حمايت قوي بعدي نشان مي‌دهد. از آنجايي كه اين عوامل فني و ژئوپليتيكي همسو مي‌شوند، مسير رسيدن به 3000 دلار محتمل به نظر مي‌رسد كه حكايت از پناهگاه امن طلا به عنوان يك سرمايه‌گذاري مطمئن در زمان عدم اطمينان دارد.

با تمام اين‌ها، تركيبي از تضعيف شاخص‌هاي اقتصادي ايالات متحده و تشديد تنش‌هاي ژئوپليتيكي زمينه‌اي قوي براي تداوم افزايش قيمت طلا فراهم مي‌كند.

افزون بر آن، پويايي‌هاي فني و بازار براي حمايت از يك مسير صعودي به سمت آستانه‌ي 3000 دلار هماهنگ هستند كه جذابيت پايدار فلز به عنوان يك پناهگاه امن را منعكس مي‌كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۵۹:۲۱ توسط:پدرام سهرابي موضوع: نظرات (0)